Co to są słowa kluczowe? Szybki przewodnik.

W przypadku wyszukiwarek słowo kluczowe to dowolne wyszukiwane hasło wprowadzone w Google (lub innej wyszukiwarce), które ma stronę wyników zawierającą witryny internetowe.

Słowa kluczowe to wyszukiwane hasła, których właściciel witryny lub specjalista ds. SEO będzie używać do optymalizacji witryny w nadziei, że znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania Google dla określonych słów kluczowych.

Wszystko, czego szuka się w wyszukiwarce, czy to pojedyncze słowo, czy fraza, jest uważane za słowo kluczowe. Na przykład, oto strona wyników dla słowa kluczowego „jakie rośliny rosną na pustyni”.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne?

Słowa kluczowe są ważne, ponieważ można na nie kierować za pomocą marketingu.

Gdy Twoja witryna znajduje się na górze wyników wyszukiwania, to słowo kluczowe działa jako bezpłatne źródło ruchu w witrynie.

Jeśli masz budżet reklamowy, możesz umieszczać reklamy PPC na określone słowa kluczowe. Tak działa Google Ads; reklamodawcy licytują miejsce u góry strony wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.

Ogólnie rzecz biorąc, będzie więcej reklamodawców skupionych na słowie kluczowym, które sugeruje jakąś czynność pieniężną, którą warto zapłacić za cenę reklamy.

Na przykład słowo kluczowe „ pożyczki ” ma cztery reklamy u góry wyników, podczas gdy w powyższym przykładzie „jakie rośliny rosną na pustyni” nie było żadnych reklam.

Opracowując strategię marketingową dla swojej witryny, musisz wybrać określone słowa kluczowe, na które chcesz kierować swoją witrynę. Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) i marketingowi treści możesz uzyskiwać wysokie pozycje w rankingach organicznie (nie za pomocą reklam).

Wszystkie pozostałe potrzeby dotyczące słów kluczowych można pokryć za pomocą reklam w Google Ads, lub zlecić to zewnętrznej firmie SEO jak ta.

REKLAMA:

Drzwi wewnętrzne od ręki Warszawa – sprawdź teraz!

Dlaczego warto wybrać słowo kluczowe?

W przypadku biznesu internetowego strategią są słowa kluczowe; są to bitwy, które wybierasz, aby pokonać konkurencję i skierować ludzi korzystających z wyszukiwarek na Twoim rynku do Twojej witryny zamiast ich.

Kiedy spojrzysz na słowa kluczowe, dla których witryna ma rankingi (czyli ich portfolio słów kluczowych), możesz zobaczyć mocne strony witryny i obszar, w którym przewyższa konkurencję.

Kiedy przyjrzymy się wszystkim pozycjom słów kluczowych, które klasyfikuje strona homedepot.com, jesteśmy w stanie zrozumieć, o czym jest ich witryna i jakie produkty sprzedają online.

Badanie słów kluczowych to proces znajdowania odpowiednich słów kluczowych dla własnej witryny. Nie chcesz kierować reklam na najpopularniejsze słowa kluczowe dotyczące Twojego produktu / branży; byłoby to zbyt konkurencyjne i kosztowne w reklamie.

 

Nie chcesz też kierować reklam na słowa kluczowe, których nikt nie szuka. Jak więc przejść do badania słów kluczowych? Ważne jest, aby zrozumieć cechy, których używamy do określenia wartości słowa kluczowego.

Cechy słowa kluczowego

Główne cechy słowa kluczowego to:

– Wielkość wyszukiwania

– Konkurencja

– Cena (koszt za kliknięcie)

– Liczba słów

– Zamiar

Liczba wyszukiwań słowa kluczowego:

Liczba wyszukiwań informuje, ile razy słowo kluczowe jest wyszukiwane w Google. SEMrush mierzy ten wskaźnik w średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań według lokalizacji.

Te dane pozwalają ocenić, jak popularne jest określone zapytanie i jaki potencjalny ruch można skierować do witryny z wysoką pozycją.

Konkurencyjność słowa kluczowego

Niezależnie od tego, jak imponująca jest liczba wyszukiwań słowa kluczowego, należy pamiętać o konkurencji. Im bardziej poszukiwane słowo kluczowe, tym większe prawdopodobieństwo, że o pierwsze miejsce będzie walczyć mnóstwo witryn internetowych i agencji marketingowych.

Większość narzędzi słów kluczowych ma sposób mierzenia konkurencji – w SEMrush istnieją dwa wskaźniki:

A: Trudność słowa kluczowego – ten wskaźnik informuje, jak konkurencyjna jest pozycja organiczna u góry strony wyników. Opiera się to na tym, jak silne i renomowane są witryny internetowe, które są już na pierwszej stronie. Aby przelicytować to, co już jest, musisz zapewnić coś lepszego w oczach Google.

B: Gęstość konkurencji – ten wskaźnik informuje, jak konkurencyjna jest pozycja reklamy na górze strony wyników. Jest to oparte na tym, jak drogie są stawki i jak silni są obecni reklamodawcy.

Ogólnie rzecz biorąc, trudność słów kluczowych pomaga w zarządzaniu kampanią SEO, a gęstość konkurencji pomaga w ustalaniu priorytetów kampanii reklamowej.

Cena słowa kluczowego

Mówiąc o reklamie, każde słowo kluczowe ma swoją cenę – „ koszt za kliknięcie” (CPC), który wskazuje, ile kosztuje reklamodawca za każdym razem, gdy osoba wyszukująca kliknie jego reklamę po wyszukaniu słowa kluczowego.

W przypadku „pożyczek” w Stanach Zjednoczonych CPC wyniósł 3,94 USD. Oznacza to, że za każdym razem, gdy ktoś w USA wyszukuje hasło „pożyczki” w Google i klika reklamę, reklamodawca płaci Google 3,94 USD w zamian za osobę odwiedzającą witrynę.

Podczas planowania kampanii reklamowej ocena CPC docelowych słów kluczowych jest niezbędna do zarządzania budżetem reklamowym i oszacowania kosztu kampanii.

 

Czy warto zapłacić prawie 4 dolary, aby osoba, która szukała w Google „pożyczek”, odwiedziła Twoją witrynę?

To jest pytanie, na które musisz odpowiedzieć.

Liczba słów w słowie kluczowym

Liczba słów odnosi się do liczby słów w wyrażeniu; „Pożyczki” mają liczbę słów równą 1, podczas gdy „rośliny rosnące na pustyni” mają liczbę słów równą 5.

Podczas wyszukiwania słów kluczowych w narzędziu do badania słów kluczowych wolumen wyszukiwania i konkurencyjność zapytania są ważniejsze niż liczba słów w wyrażeniu. Jednak liczba słów nadal jest sposobem na doskonalenie badań.

Skuteczniejsze kierowanie na słowa kluczowe z szerszym kontekstem i jaśniejszym zamiarem może być łatwiejsze.

Zamiar słowa kluczowego

Intencją słowa kluczowego powie Ci co poszukiwacz zamierza zrobić. Jest rok 2020 i ludzie używają wyszukiwarek do każdego pytania i zamiaru pod słońcem.

Czy szukają z zamiarem kupienia czegoś? Czy po prostu szukają definicji?

Czy robią zakupy, aby zebrać informacje i zobaczyć dostępne opcje, ale nie chcą jeszcze dokonywać zakupów?

Zamiar został ogólnie zdefiniowany w społeczności SEO jako możliwy do podzielenia na trzy główne kategorie:

  1. Zamiar transakcyjny
  2. Cel nawigacyjny
  3. Zamiar informacyjny

Transakcyjne – zapytania, które reprezentują zdecydowany zamiar zawarcia transakcji w witrynie internetowej.

Przykłady :

– Kup używane Nike online

– Czerwone trampki w rozmiarze 10 poniżej 80zł

– Gdzie mogę się zarejestrować, aby otrzymywać powiadomienia o tanich lotach

Takie zapytania zawierają takie słowa jak „kup”, „zasubskrybuj”, „na sprzedaż”. Z reguły te słowa kluczowe są również bardziej szczegółowe; mogą dokładniej opisać produkt lub usługę: „neonowy niebieski zegarek unisex”.

Informacyjne – zapytania, które szukają informacji, takich jak wskazówki, fakty, wiedza itp. Bez wyraźnego zamiaru zawarcia transakcji związanej z tym wyszukiwaniem.

Przykłady:

– Gdzie jest Taj Mahal

– Jak długo trwa gotowanie wody

– Najlepsze recenzje domowego zestawu stereo

Dzięki tym zapytaniom ludzie szukają informacji wspierających ich pomysł zakupu określonego produktu, który już zdecydowali się kupić, czytać recenzje lub porównywać ceny.

Chociaż te słowa prawdopodobnie nie zapewnią dobrego zwrotu z inwestycji w reklamy, kierowanie ich na nie może zwiększyć ogólny ruch w witrynie i poprawić reputację, jeśli możesz dostarczyć ludziom wiele przydatnych informacji.

Nawigacyjne – zapytania wskazujące na zamiar przejścia do określonej witryny lub zawartości.

Przykłady:

Twitter Jarosław Kaczyński

– Logowanie do Bank of America

– Kurt nikczemny youtube

Te wyszukiwania mają już pojęcie, dokąd chcą się udać, i chcą tylko znaleźć właściwy adres internetowy, aby się tam dostać. Takie słowa kluczowe są zwykle pomocne, gdy marka witryny jest znana i popularna.

Oprócz zamiarów słów kluczowych istnieje kilka bardziej popularnych „typów” słów kluczowych, których marketerzy używają do kategoryzowania celów.

Słowa kluczowe kierowane geograficznie

Są to zapytania zawierające lokalizację, na przykład „dentysta Filadelfia”. Są to świetne cele dla lokalnych firm, do których należy dążyć za pomocą SEO i reklam.

Wykluczające słowa kluczowe

Są to słowa kluczowe, które możesz dodać do planu kampanii Google Ads, aby wskazać słowa kluczowe, w których nie chcesz wyświetlać swoich reklam.

Na przykład, dodając słowo „bezpłatne” jako wykluczające słowo kluczowe, poinformujesz Google Ads, aby nie wyświetlał Twoich reklam osobom wyszukującym, które używają słowa „bezpłatne” w zapytaniu.

Wykluczające słowa kluczowe trzeba będzie wskazywać, ponieważ Google Ads pozwala określić cele jako „dopasowanie przybliżone”, co oznacza, że ​​Google może wyświetlać Twoją reklamę na stronie wyników słowa kluczowego, która nie jest dokładnie tym słowem kluczowym, ale jest ściśle z nim powiązana . Wykluczające słowa kluczowe pozwalają następnie określić, w jakim celu absolutnie nie chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane.

Jak używać słów kluczowych

Zwykle „używasz” słów kluczowych, planując kampanię SEO, która jest na nie skierowana. Tutaj do gry wkraczają SEO, content marketing i reklama PPC.

Najprostszym sposobem użycia słów kluczowych jest upewnienie się, że zawartość witryny (tytuły stron, tekst, kategorie i podsekcje stron internetowych itp.) Jest sformułowana w taki sam sposób, w jaki Twoi odbiorcy zapisują zapytania w wyszukiwarkach.

W ten sposób, gdy Twoje strony internetowe pojawią się w wynikach wyszukiwania, będą atrakcyjne dla osób, które właśnie szukały w tym samym języku.

Możesz pisać zoptymalizowane posty na blogu, które zawierają odpowiedzi na słowa kluczowe, które zadają pytania, lub zawierają ogólne informacje w witrynie, które edukują ludzi na tematy związane z tymi docelowymi słowami kluczowymi, aby poprawić SEO witryny.

Lub utwórz strony docelowe w swojej witrynie dla kampanii reklamowej, które będą atrakcyjne dla każdego słowa kluczowego, na które chcesz kierować kampanię.

SEMrush oferuje świetne narzędzia, które pomogą Ci dowiedzieć się, jakich słów kluczowych użyć w SEO, treści i reklamie. Sprawdź je:

– Narzędzie do sprawdzania SEO na stronie

– Szablon treści SEO

– Asystent pisania SEO

– Narzędzie propozycji słów kluczowych PPC

Jak wybrać słowa kluczowe dla SEO lub SEM

Wybór docelowych słów kluczowych definiuje strategię online i kształtuje Twoją reputację. Jeśli chcesz wiedzieć, jak znaleźć słowa kluczowe dla celów SEO lub PPC, oto kilka ogólnych wskazówek:

  1. Sprawdź aktualne odesłania do Twojej witryny za pomocą Google Search Console i skorzystaj z nich.
  2. Jaką zawartość / stronę internetową masz w swojej witrynie, która zadowoliłaby czyjeś wyszukiwanie? Jakie słowa szukałbyś, aby znaleźć te treści?
  3. Jak opisałbyś swój produkt nowicjuszowi?
  4. Staraj się unikać słów o wielu znaczeniach.
  5. Szukaj nisko wiszących owoców; rozbudowane słowa kluczowe o konkretnym przeznaczeniu i niskiej konkurencji.
  6. Nie wybieraj słów, które są zbyt konkurencyjne, jeśli nie jesteś głównym graczem na swoim rynku.
  7. Zapytaj ludzi wokół Ciebie, jak szukaliby Twojej witryny internetowej, aby pomóc zdefiniować słowa kluczowe dla SEO, treści i PPC.
  8. Zaplanuj jedno centralne docelowe słowo kluczowe i 2-5 powiązanych docelowych słów kluczowych na stronę docelową / post na blogu w swojej kampanii.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł zawiera odpowiedzi na przynajmniej niektóre pytania dotyczące słów kluczowych oraz wskazówki, jak zdefiniować słowo kluczowe podczas przeprowadzania ich badania.